Hej,
Så har vi redan kommit drygt tre månader in på det nya året och föreningens viktigaste möte – föreningsstämman – är genomförd.
Styrelsen har fått en ny ledamot, samtidigt som föreningen har fått en helt ny valberedning.
Här kommer medlemsinfo – ett kortfattat försök att informera om ett antal viktiga punkter för vår bostadsrättsförening och dess medlemmar.
VIKTIGT – parkeringsplatser
I enlighet med framförda önskemål, rensar vi upp och asfaltera om ett antal av föreningens parkeringsplaster. Detta arbete pågår måndagen den 7 april och tisdagen den 8 april. Berörda parkeringsplaster är uppmärkta.
För att arbetet skall gå så smidigt som möjligt ber vi er respektera tiderna som aktuella parkeringsplaster måste vara tomma.
Upprensning i cykelgarage
Under en längre tid har det stått ett antal gamla, trasiga och oanvända cyklar i cykelgaraget.
Måndagen den 7 april kommer dessa cyklar märkas med ”märkband”.
De cyklar som tisdagen den 29 april har detta märkband kvar, kommer att slängas.
OBS! Endast cyklar som är gamla och trasiga kommer märkas upp.
Belysning
Föreningen har inlett arbetet med att förbättra allmänbelysningen samtidigt som föreningen går över till mer energisnåla alternativ. Ett antal armaturer är redan byta, bl.a. vid miljörummet. Under april kommer ytterligare 10 armaturer i anslutning till parkeringen bytas, samtidigt som vi gör en översyn av övriga.
Garage
Styrelsen har även påbörjat (tidigarelagt) arbetet med att byta ut samtliga garageportar. Så här långt har vi tagit in möjliga alternativ. I samband med nästa styrelsemöte (maj månad) kommer de bästa alternativen ur ett ekonomisk-, kvalitet och funktionsperspektiv väljas ut för fortsatta hantering. Löpande information kommer.
Underhållsbehov – vår 2014
Arbetet med vårens underhållsbehov för föreningen har inletts. Just nu söker vi hitta alla brister/behov av åtgärder samt göra en prioritering. Detta underlag skall sedan ligga som grund för det praktiska genomförandet av utvald handverkare.
Vårstädning
För att underlätta de boendes vårstädning kommer det finnas en container uppställd från tisdagen den 29 april till söndagen den 4 maj. Containern kommer tömmas en gång under dessa dagar. Notera att containern är för grovsopor och trädgårdsavfall, inte miljöfarligt avfall, detta får man själv köra till en miljöstation.
Enkel kalender med föreningsdatum
29 april – 4 maj, 2014 – container för grovsopor
Torsdagen den 15 maj – styrelsemöte med utomhusbesiktning/underhållsplan
Torsdagen den 12 juni – styrelsemöte – kommande budget
Som avslutning, föreningen och dess styrelse är aldrig längre bort än ett mail eller ett vanligt brev i vår gemensamma brevlåda. Det är för er som vi jobbar.
1 Comment